Trygg Idrott på VGB IF: Tillsammans för en säker och inkluderande miljö

På VGB IF är tryggheten viktig oss. Vår strävan är att alla som har kontakt med vår förening ska känna sig trygga och välkomna. Oavsett om det är i våra hallar, i möte med oss under matchen eller annan tillställning. Vi vill att vår förening ska vara en plats där alla kan utvecklas, ha roligt och vara sig själva utan att behöva känna oro eller osäkerhet.

Vi arbetar aktivt för att skapa en miljö fri från mobbning, trakasserier och diskriminering. Om du någon gång har upplevt något som inte känns bra, oavsett om det är i våra hallar, på träningar eller i samtal med andra inom föreningen, vill vi att du berättar det för oss. Vi tar alla upplevelser på allvar och ser till att snabbt agera för att lösa problemet. Om du vill ha återkoppling, kan du lämna dina kontaktuppgifter. Tillsammans ser vi till att idrotten är en trygg plats för alla.

Vi vill också påminna om att vi finns här för att lyssna och stödja dig. Alla är välkomna att dela sina upplevelser eller funderingar och vi garanterar att all information hanteras med största sekretess.

Tillsammans kan vi skapa en idrottsmiljö där alla känner sig trygga och där gemenskapen och glädjen i idrotten får stå i fokus. Tack för att du hjälper oss att göra VGB IF till en plats där alla kan trivas och utvecklas!

Josefine Nilsson

josefine.nilsson@vgbif.se