Samverkan med skolor

VGB IF är inte bara en plats för sport; det är en plattform för positiv förändring. Genom att inkludera barn från Järvaområdet i föreningslivet, utrustar vi dessa unga med ovärderliga erfarenheter och färdigheter för framtiden. Deras mission är inte bara att spela spel, utan att forma liv. Genom vårt nära samarbete med skolor i Järvaområdet skapar vi möjligheter för barn och ungdomar att upptäcka glädjen i idrott och rörelse, men också att utvecklas som individer.

Vi erbjuder en trygg och inspirerande miljö där barnen får lära sig vikten av lagarbete, respekt och uthållighet. I vår verksamhet möter de engagerade ledare som fungerar som positiva förebilder och mentorer. Vårt mål är att stärka deras självförtroende och skapa en känsla av samhörighet, samtidigt som vi motiverar dem att nå sina personliga mål både på och utanför idrottsplanen.

Genom att bygga broar mellan skola och förening, skapar vi en gemenskap där varje barn har möjlighet att känna sig sedd, uppskattad och inspirerad att växa och utvecklas. Vi tror att dessa unga, genom att delta i föreningslivet, kan ta med sig positiva värderingar och lärdomar som kommer att forma dem för resten av deras liv.